- Första skoldagen

Tjoo! Ja nu tänkte jag att det var dags att börja blogga igen... Har ju varit minst sagt dålig att uppdatera under sommaren, förlåt jag har bara varit så lat! Men nu ska det bli ändring på det ! :D

Idag var det första dagen i skolan, och om jag ska vara ärlig hade jag längtat, det var kul att träffa alla igen, och det ska bli skönt att komma in i rutiner. Alla var som vanligt (okej, nästan alla...) och det kändes faktiskt riktigt bra! Schemat vi har fått är helt okej och jag tror det ska funka bra..
Fick reda på 2 dåliga nyheter dock, först att Fredrik, min kära idrottslärare, ska sluta. Usch, hur ska det nu gå för mig på idrotten? Han har varit den enda som kan stå ut med mitt gnällande och tjöt och ändå gett mig G liksom.. Den andra dåliga nyheten som är VÄRST, är att min kära engelska lärare som är mammaledig och skulle kommit tillbaka till vårterminen -  inte kommer tillbaka alls! Jag trodde seriöst jag skulle börja gråta, hon ska börja på en annan skola. Hur ska detta gå? Våran nuvarande engelskalärare är SÄMST. Jag har väl inget annat val än att göra det bästa av situationen, får ge honom en chans.. Fast jag redan har gett honom massa..Grejen är att jag har tyckt illa om honom från början så han har automatiskt tyckt illa om mig med, tror jag.. Men vi får se. Jag måste få MVG!

Efter skolan som bara varade i 45 minuter högst, så drog jag hem till Lotta som har flyttat hemifrån, nu bor hon i Mölndal 20 minuter från mig med buss, istället för Borås som tar minst en timma för mig att åka till. Så det är gött, nu kan vi umgås mera! :D

Imorgon ska vi börja med riktig skoldag direkt, så vi får väl se hur det går.. Vi ska ha idrott.. Aahh, jag börjar redan hetsa upp mig över det, suck. Jag ska göra mitt bästa. Men vi ska vara ute. Jag hatar utegympa. *andas* Jag vet, min inställning är så positiv. Hoppas inte det regnar iallafall. Som det säkert kommer. haha.

Btw, jag är riktigt trött på min design på bloggen nu, och eftersom jag suger på såntdär och inte har en endaste aning om hur man gör så kanske det är någon snäll själ som vill göra en ny åt mig?:) Det skulle vara jättesnällt isåfall!

Pusshej,

Emelie

Kommentarer
Postat av: MIRRE

Jodå, de e fint här.. :) Så länge sen! hihi.. vad har du för dig? <3

2008-08-20 @ 08:22:33
URL: http://miir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0