-Bonjour!

Sitter här och surar, idag blir det inget Gossip Girl för mig. Jag som jämt går och ser fram emot det, och idag så ska pappa kolla på hockey, som inte ens är kul för Frölunda suger. Okej förlåt, men jag är arg. Haha.

Annars har det väl inte hänt något speciellt idag. Fast det har varit fint väder :D Men kallt. Hade iaf franska på den första lektionen, Paolo hade med sig en ny skiva till mig så jag ska fixa den snart. Sen hade vi svenska i 2 timmar och vi jobbar ju somsagt med noveller. Eva satt bara och babblade hela lektionen. Vi hade 20 minuter i slutet att läsa. Men alltså så satt hon och snackade i 1 timma och 40 minuter. Det är INTE kul, informationen går in genom ena örat och ut genom andra. Iallafall så försöker jag komma på vad jag ska skriva för novell, men jag är så fantasilös, är det någon som har några tips? Hade tänkt att kanske skriva om något jag själv har upplevt.. Kanske den första konserten jag var på, det kan ju vara något roligt att skriva om. Det ska ju inte vara mer än några sidor, och jag vill ju helst förmedla en känsla till den som läser, alltså är det kanske bäst att skriva om nåt som jag liksom har upplevt, det blir lättar då. Tror jag. Haha.

Vi hade biologi idag med, hänger inte med riktigt. Vi håller på med celler och kolhydrater och fetter och sådant tråkigt, vi ska börja med människan efter lovet. Men jag förstog lite mer idag iallafall. Michael är en av dom bästa lärarna, men ibland förklarar han för snabbt och konstigt för att jag ska hänga med XD Fick iallafall OK+ (högsta man kunde få:D:D:D) på "provet" vi hade innan sportlovet. Det var inte direkt ett prov med korrekta svar, utan det var om växthuseffekten och sådant, t.ex om man hade varit stadsminister, vad hade man gjort för att färbättra miljön då, osv. Blev helt nöjd med det jag skrev iallafall:}

Sen hade vi idrott. Jag gjorde nästan inget, ahah, vi hoppade trampett(?) och sådant, och det är jag bara SÅÅ dålig på, känner mig som en enda stor klump :'D haha.

Sen efter skolan var det dags att åka till dansen med Maja ( Hannah kunde inte följa med ) och seriöst så var det nog den sista gången jag gick dit. Jag orkar inte med det. Inte för att jag är lat, men det är inte kul. Varken jag, Hannah eller Maja tycker det. Det känns liksom som att vi är sämst. Vi tycker kanske inte direkt att hiphop är det bästa som finns och vi kanske inte har värsta feelingen, men alltså, läraren 'r jobbig, och det ska föreställa en nybörjarkurs? Det är skiitsvårt, och jag har jättesvårt för att lära mig koreografi m.m
Det är inget fel på läraren egentligen , hon är ju bra och så, men det känns som att hon förväntar sig för mycket av oss. Sen att dom andra i gruppen är jättebra gör ju inte direkt saken bättre.
Dom som känner mig vet att jag ger upp jättelätt, och om jag känner att det liksom.. inte funkar, då får jag enorm prestations ångest, och det är INTE kul. Man ska ju gärna ha lite attityd och självförtroende för street-dance med, och nej, det har jag INGET av whatsoever. Så jag skiter nog i dansen. Börjar i discodans till hösten istället. Haha. Mycket lättare. Eller så börjar jag helt enkelt gymma :)

Oj vilket långt inlägg det blev. Undrar om ni ens orkade läsa? :'D  haha, tveksamt.

Nu måste jag iallafall fixa den där franska skivan, sen ska jag öva lite adjektiv m.m och sen spela lite gitarr om jag har tid.

Hörs kanske senare, puss;* <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0