- Framme på hotellet.

Hellohello. Nu är jag framme på vårat hotell, "Hotell Gildenhof" här i Dortmund. Vädret är väl inte speciellt kul om man säger så, haha, men det duger. Små regnskurar då & då. Hotellet vi bor på är helt OK, inte världens finaste, men ja, vi har viva och gratis trådlöst internet iallafall så jag ska då inte klaga :D

Vi gick upp imorse vid 5, och fick skjuts av pappa in till centralen där vårat tåg mot Köpenhamn flygplats skulle gå klockan 06:25. Vi satte oss och väntade på Hanna och hennes mamma, men sen såg min mamma att hon hade fått ett sms där det stog att dom hade ångrat sig:/ Så då blev det bara jag och mamma ändå :} haha.
Jag gick och köpte mig en chai-latte och sen gick vi till tåget. Det var lite tekniskt krångel med tåget, så när vi var i Malmö så fick vi byta till ett annat. Blev jättenervös , typiskt mig, jag är som farmor och vill jämt ha koll på allt XD Men det gick bra iallafall och efter en .. 25 minuter (?) så var vi på Kastrup (flygplatsen).

Vi checkade in bagaget osv, och då var det 2 timmar kvar tills planet skulle gå, så vi satte oss vid en liten flygplats bar och drack lite. (btw flygplatsen är SKITstor, största jag har vart på ärligt talat :|)
Efter en stund var det dags att gå till våran gate. Satt där en stund och väntade, flyget var väl en 10 minuter försenat eller något. Det var förresten JÄTTEfint väder i Kph ;o
Efter en stund fick vi gå på planet, och det var inte mycket folk alls som skulle åka, inte ens halva planet var fyllt.
Det tog bara en timma att komma fram.

Så vi kom fram vid Dortmund airport, och när vi fått vårat bagage gick vi till airport express bussen som tog oss in till Dortmund Hbf på en halvtimma 20 minuter. Så kom vi då till hbf. Vi hade ingen aning om vart vi skulle så mamma började med att hämta ut lite pengar, sen gick vi och handlade lite snacks på en affär. Sen skulle vi då försöka förstå oss på dom där nedrans biljettmaskinerna som man köper biljetter till tunnelbanan med men vi fattade NADA (som sist jag var här, haha, fast då tjuvåkte vi hela tidne och mamma ville inte göra det nuXD) . Vi gick och frågade en gubbe i en informationsdisk om hjälp, men han kunde bara tyska och babbla på blablablaaa. Så sa han vad vi skulle trycka på så vi gick till biljettfuckmaskinen igen, men vi fattade fortfarande inte så då gav vi upp och gick ut och tog en taxi istället :'D Mycket bättre och behagligare, hahah. Och dyrare .__.' XD

Iallafall, när vi var på hbf och försökte förstå biljettmaskinerna , gissa vad jag såg då? Joo en grupp med th-fans, bl.a hon snygga bill-look-a-liken som var i Essen. Hoho. Då fick jag ont i magen. Jag trodde att det skulle vara bättre att åka hit och inte gå på konserten än att sitta hemma och deppa, men aj, det känns lite jobbigt att vara här faktiskt måste jag erkänna:( Att tänka att man just nu kunde ha suttit och köat . Suck. Jaja, det blir kul att se dom i Frankfurt istället :)

Just nu sitter jag och kollar på viva tv (tefauuuu:''D) och mamma ligger bredvid och sover, haha . Sen ska vi väl antagligen gå ut och äta eller något. Jag hade tänkt att ta mig en promenad till Wesfalen halle med, som bara ligger 10 minuter härifrån, men jag kanske väntar tills mamma har vaknat :)

btw, jag ska träffa Stephanie och hennes kompis (an-deiner-seite@bdb) nån dag med, så det ska bli trevligt.
Hade tänkt lägga in lite bilder från idag nu om inte internetet segar sönder hoho, kanske uppdaterar mer senare :)

Pusshej <3

Kommentarer
Postat av: Kamila

Fan det är samma hotel som vi hade!!
o ni såg nathalie!
herregud vad jag hade velat stanna, shiet!

2008-03-27 @ 18:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0